Генерален партньор:
Компанията е стимулира подобрението на средата, чрез финансираща програма за реновиране на хижи и заслони
SiteGround е сред водещите глобални лидери в сферата на уеб хостинг и софтуер услугите в света, поддържайки близо три милиона домейна на клиенти от цял свят, с екип от 500 колеги и офиси в София, Пловдив и Стара Загора в страната. През изминалата година компанията е сред най-награждаваните работодатели в България с над 20 отличия като работодател и като обществено отговорна компания.
От SiteGround са горди, че и до днес са независима компания, построена изцяло с частен капитал и управлявана от един и същ движещ екип, който работи все така задружно всеки ден и успешно се справя с всички предизвикателства по пътя. Така вече 19 години рушат мита, че в малка страна като България не може да се постигне нищо значимо.
И признанието не закъснява. Различни организации дават високата си оценка за работата на компанията. Сред тях е и тази зад най-използвания софтуер за правене на сайтове в света – WordPress. SiteGround е една от единствените три хостинг компании в цял свят и единствената европейска, официално препоръчвани от WordPress.org заради високото качество на услугите си.
Зад този успех обаче се крие неспирен труд: “За нас “перфектен” не е крайно състояние, а постоянен процес на подобряване на резултатите и очакванията на крайните ни потребители и екипа ни. Не спираме, докато не надскочим собствените си стандарти”, заявяват от SiteGround.
Освен с отличното качество на продуктите си, компанията е известна и с участието си в редица зелени проекти. Насърчават се устойчивите екологични практики, активния начин на живот, предприемачеството, науката и подобряването на градската среда. Всички тези области не са избрани случайно, защото те отразяват интересите на екипа на SiteGround и освен това се нуждаят от реална подкрепа.
SiteGround осигуряват първите три детектора за затрупани от лавини хора, които в момента се използват от ПСС, спонсорират жънещият международна слава Български фрийрайд отбор, а също така подпомагат и донеслата 8 Гинес рекорда гребна “Мисия Шакълтън”, част от която беше и българинът Стефан Иванов, и която целеше да повиши общественото внимание към опазването на океаните и големите риби в тях.
В “Хижа на годината” 2023 компанията се включва като патрон на един от най-важните елементи на инициативата – финансиращата програма “Реновиране на хижи и заслони със SiteGround”, осигурявайки грант от 20 000 лв за вдъхване на нов живот на изоставените хижи или подобряване условията на вече действащи такива. Очакваме тази част от кампанията да стимулира любителите на планината да мечтаят и да планират проекти, които да изпълнят дори и да не спечелят гранта на тази програма.
От SiteGround се надяват това да се превърне в добър пример, който да вдъхнови повече българи не просто да започнат да водят по-активен начин на живот в планините, но и да допринасят за развитието на културата на този тип туризъм у нас.
Ние, организаторите на кампанията “Хижа на годината” сме уверени, че с подобни партньори инициативата ни успешно ще изпълни целите си! Изказваме дълбоките си благодарности на целия екип на SiteGround за това, че в наше лице припознаха своите идеали и ни подкрепиха безрезервно!
Прочети повече за компанията в интервюто за 360mag.
Основни партньори:
Експертите в преобразуването и съхранението на енергия от слънцето са патрон при избора на хижи и заслони с най-устойчиви екологични практики
Планинските обекти като хижи и заслони в България често са изправени пред голямо предизвикателство, свързано с достъпа до електроенергия. Много от тях са отдалечени от електропреносната мрежа и се налага да използват остарели, шумни и замърсяващи въздуха решения, при които се изгарят горива (припомнете си за шумните и „ароматни“ агрегати край хижите). Добрата новина е, че с напредването на технологиите на все повече места в планината започва да се използва ефективно слънчевата енергия – за затопляне на вода, но и за производство на електроенергия за осветление и други нужди. Тази тенденция се развива не само поради факта, че слънчевата енергия се оказва изключително подходящо решение за отдалечените хижи и заслони, но и поради простата причина, че става все по-достъпна. Данните показват, че през последното десетилетие цената на фотоволтаичните модули е спаднала с внушителните 94%, а енергията от слънцето на много места по света вече е по-евтина от тази от конвенционални източници.
Взимайки предвид тази тенденция и с желанието ни да насърчим не само нея, но и всички щадящи нас и природата практики, в конкурса „Хижа на годината“ 2023 обръщаме специално внимание на устойчивото развитие и екологията. Поради тази причина една от осемте категории за гласуване в конкурса е Хижа/заслон с най-устойчиви екологични практики. За неин патрон избрахме компания с богат опит в преобразуването и съхранението на енергия от слънцето, а именно PhotoМate. С участието си компанията се старае да насърчи използването на слънчева енергия за нуждите на планинските обекти и да популяризира този възобновяем източник, оказващ се безценен за отдалечените обекти.
Photomate са специалисти по соларни инвертори за търговски и битови клиенти, както и решения за съхранение на енергия. Компанията е сертифициран партньор за пред и следпродажбено обслужване на Huawei за соларни инвертори в Централна, Източна и Северна Европа. Също така е и дистрибутор на Xelectrix Power Box – многофункционална система за съхранение на енергия с високо напрежение за приложения ON GRID и OFF GRID.
Компанията съществува от 2008 г. и за това време успява да си спечели клиенти сред 23 държави на стария континент. Екипът ѝ наброява над 140 души, разположени в 15 регионални офиса. В България Photomate оперира от 2019 година, като от 2020 регионален мениджър и отговорник за развитието на територията на страната е Николай Иванов, който ръководи стегнатия екип от надъхани млади хора, които освен работата си обичат също планината и природата.
Радваме се, че точно PhotoМate е партньор на кампанията „Хижа на годината“ 2023, защото чистата енергия е приоритет за всяко място сред природата и ние сме щастливи, че имаме на борда си експерти от тази сфера. Вярваме, че с приятели като Photomate прилагането на устойчиви екологични практики в българските хижи и заслони ще стане още по-популярно и по-достъпни.
Виж повече за компанията тук
Строителна експертиза за хижите в България осигурена от професионалисти на високо ниво
Компанията GP Group от години участва в проекти по реновирането на туристическите пътеки в българските планини и подкрепа на спорта сред природата.
През 2019 г. и 2020 г. заедно с Университетски аварийно спасителен отряд (УАСО), изпълняват проект за обновяване на лятната, азимутна маркировка по маршрута Е4 в участъка от х. Мальовица, през заслоните Страшното езеро и Кобилино бранище до х. Рибни Езера, което е и най-дългият участък между две хижи по маршрута. В рамките на проекта, GP Group изготвиха и нови указателни табели. Една от най-значимите изпълнени от GP Group задачи бе обезопасяването на маршрута с поставянето на изцяло ново метално-осигурително въже в участъка от заслон Страшното езеро до Римски друм.
Освен това, компанията спомогна и за старта на един важен за зимната планинарска общност проект, като стана основен партньор за първата година от създаването на българския фрийрайд ски и сноуборд отбор.
Вече за втора поредна година застават и зад стремежа на кампанията “Хижа на годината” – да създадем повече възможности за подобряване на българските хижи и заслони. След победителя от 2023 г. – чайна Черни Връх, тази година те продължват финансираща програма, насочена към всички хижари, които планират ремонтни дейности по своя обект. Обхвата на програмата е предоставяне на строителна експертиза и помощ, наред с материали на себестойност 5000 лева.
Новият партньор на “Хижа на годината”, с който ще осигурим аптечки за първа помощ за 20 хижи в България
С Credissimo вярваме, че успехът се корени в средата, която позволява на всички хора да развият талантите си, да придобият увереност, свобода и да реализират потенциала си ефективно. Вярваме, че достъпът до природата, балансираната градската и семейната среда и подкрепата на добрия пример са основи за изграждането на успешно общество.
Следвайки тези ценности Credissimo се включват в кампанията “Хижа на годината”, като основен партньор за 2024 година, с идеята да помогнат за по-безопасна среда на хижите. Този акт на добрина, не е изолиран случай. Всяка година, Credissimo отделя част приходите си за благотворителност – подкрепят каузи и проекти, значими за обществото, за да живеем в един по-добър свят. Ценностите на компанията, казват че успехът не се измерва само с финансовите резултати – той е свързан и с позитивните промени, за които можем да допринесем. Подкрепата за социални каузи се изразява в доброволчество, информационни кампании, дарения и други.
От компанията споделят още:
“В началото на 2023 след проведена вътрешна анкета, се спряхме на предложенията, които успяхме да осъществим в рамките на една календарна година.
Подкрепата за децата и талантите бяха основен приоритет, заедно с голямата кауза, зад която застанахме и ще продължим да подкрепяме – Борбата с домашното насилие и проекти за подобряване на условията в средата на живот. Инициативите ни са разнообразни, но всяка от тях е смислена и обвързана с екипа и ценностите на Credissimo!”
Заедно откриваме най-добрите хижи и заслони, но и изоставените, за да обърнем внимание на всички
Автомобилите за приключения SUBARU отдавна са неизменна част от различни инициативи, ориентирани към активния отдих на открито и природосъобразния начин на живот. Не просто машини, подходящи за пътешествия – те са създадени за такива! Логично те се с включват силно и в кампанията, с която избираме най-добрите планински обекти, а именно „Хижа на годината“ 2023. За да можем да ви предоставим прясна информация и снимки от част от претендентите в конкурса, на помощ идват два автомобила SUBARU, които превръщаме в наши работни коне.
Благодарение на доказалия се по нашите пътища SUBARU XV и първия изцяло електрически модел SUBARU SOLTERRA, безпрепятствено, комфортно и екологично достигаме дори до най-отдалечените и непристъпни хижи, за да ги снимаме и актуализираме информацията си за тях.
През годините марката е успяла да се наложи като име сред приключенците по света и всеки път, когато се появи нов високопроходим модел, той предизвиква вълнение в планинарската общност. И има защо! По време на странстванията ни вече се убеждаваме лично в достойнствата на предоставените ни автомобили и разбираме защо SUBARU е култова марка за поколения планинари.
Във всичко това ще могат да се убедят и трима от вас, защото, компанията осигурява и награди за победителите в нашия конкурс „Защо харесвам тази хижа“, а именно – уикенд със SUBARU XV в избрана хижа на БТС, както и пълен резервоар с гориво за пътешествието.
Благодарим на компанията, че подкрепя „Хижа на годината“ 2023 и по този начин още веднъж допринася за развитието и популяризирането на планинарската култура!
Следете 360mag.bg, където ще споделим впечатления от преживяванията ни с тези автомобили.
Повече за марката и различните модели може да намерите на subarubg.bg
Радваме се, че тази година, водещата марка бира в България – “Пиринско” – марката със силна връзка с планината, припозна каузата ни и става наш официален партньор за 2024 година.
Носеща името на една от най-красивите български планини, марката е тясно свързана с опазването на природата. Нейната мисия е да произвежда бира по отговорен и устойчив начин, с мисъл за утрешния ден. Устойчивото развитие и опазването на околната среда са в основата на ESG стратегията на “Карлсберг България”, под чиято шапка е “Пиринско”. От години, компанията инвестира в намаляването на отпечатъка от дейността си, чрез използване на соларни панели в пивоварните; пълната подмяна на служебния автопарк с хибридни автомобили; изграждане на пречиствателни станции за отпадъчни води в двете пивоварни, и много други природосъобразни мерки.
От Принско не случайно избират да се обвържат с категориите за заслони в кампанията Хижа на годината. Планината Пирин, чието име носи марката, има силно изразен алпийски характер, седем от десетте най-високи върха в България се намират именно там. Познавайки отлично нуждите на туристите във високите планини, от “Пиринско” се насочват към заслоните, именно заради тяхната важност като обекти, осигуряващи подслон и защита в кризисни ситуации. Затова брандът става патрон на категориите за най-добър стопанисван и нестопанисван на място заслон. Допълнително от Пиринско основават грнат за модернизацията на съществуващ заслон, за по-безопасна и приветлива среда за планинарите.
Едни от най-важните инициативи на “Пиринско”, обаче са редица кампании, насочени към местните общности и към планината. През последните години марката е провела десетки подобни мероприятия, включващи различни мерки като почистване на Пирин, облагородяване на населени места, планински хижи и заслони, поставяне на пейки, беседки, информационни табели и др.
Такива са Инициативата “Вагон за отдих” , която през 2021 г. спомогна за обновяването на две от теснолинейните композиции на влака Септември-Добринище и на няколко зони за отдих край гарите по пътя. Освен това мероприятието беше придружено от мащабна медийна и комуникационна кампания, която подпомогна популяризирането на теснолинейката и уникалната история.
От 2022 г. насам се провежда и една от най-важните инициативи на марката, изцяло в подкрепа на българските планини – Пиринско Чисти планини”. Чрез обширна информационна кампания се цели ангажиране на общественото внимание към проблема за замърсяването на планините, както и мерките, необходими за опазването и почистването им. Като част от кампанията, през месец август 2023г. се проведоха доброволчески акции по почистването на определени участъци в планината – това беше районът на Пирин планина при хижите Гоце Делчев и при изходния пункт за хижа Яворов. Тогава в два уикенда над 1000 доброволци успяха да съберат общо около 800 кг отпадък.
През 2024 г. инициативата обещава да бъде още по-мащабна, като акциите по почистването ще се организират всяка събота на месец август на определени места из Пирин.
Българската компания с над 30 годишен опит е истински синоним на сладък сън.
Всички знаем колко важен е добрият сън за правилното ни функциониране през деня, особено пък ако става дума за дейности, свързани с интензивна физическа активност като преходите например. Щастливи сме да съобщим, че нашият нов партньор в мисята за по-добра леглова база в българските хижи и заслони е една компания, известна с качествените си матраци, която от дълги години се грижи за добрия сън на хиляди българи – ТЕД.
Началото е положено през далечната 1994 г., във времена когато на Българския пазар липсва предлагане на качествени продукти за сън. За кратко време ТЕД се утвърждава като сериозна компания, на чиито качествени продукти може да се разчита.
Продукцията на ТЕД се изнася в около 30 страни от целия свят, като в България са безспор и сертификати от различни институции. Така например компанията е притежател на QuDal – медал за марка с най-добро качество на българския пазар, както и TÜV Rheinland – световнопризнатият сертификат за качество. Също така е дългогодишен член на ISPA и EBIA – най-големите организации за продукти в този бранш в Америка и Европа. Признание за качество е и фактът, че изделията на ТЕД са квалифицирани и като медицинско изделие, от Изпълнителната агенция по лекарствата, което ги прави подходящи и за хора със специални нужди.
Вече 10 години компанията е лоялен партньор на SOS Детски селища, които подкрепя с регулярни месечни дарения и други дейности. Провежда собствено финансирано дуално обучение за ученици, които искат да придобият опит и стаж в сферта. Инициира специална “Седмица на съня”, в която заедно с различни медицински специалисти – ортопеди, сомнолози, диетолози и др., зразказват за нарушенията и проблемите в съня.
Културата и спортът също са във фокуса. ТЕД спонсорират няколко младежки отбора по баскетбол и футбол, а също подкрепят различни фестивали, популяризиращи тези две сфери. Такива са Фестивал на пешеходеца, Маратон Тепе Джамборе, концерт Маргаритка, Къмпинг в града на паркинга на Декатлон Пловдив и др. Брандът се включва и в доброволни мисии като например обновяването на спалните купета на БДЖ с топ матраци или участието в „Бригада нов дом“.
Една от важните задачи пред ТЕД е популяризирането на зелените инициативи, свързани с намаляването на въглеродния отпечатък. Осъществени са вече няколко проекта, които спомагат за намаляването отпечатъка от дейността на компанията с над 25 тона въглероден диоксид.
На фона на тези каузи някак става съвсем логично да видим ТЕД и като официален партньор на инициативата “Хижа на годината”. Привлечени от идеята да спомогнат за подобряване условията за туризъм в българските планини от компанията ще се включат това, което могат най-добре – създаването на уютна и комфортна леглова база!
Очкавайте скоро повече инфорамция за компанията, за партньоството и инициативите, които развива.