Почисти себе си и след себе си с Karcher
Експертите по чистота Kärcher са тук с образователна кампания насочена към туристите, която да помогне на стопаните на хижи и заслони.
ИСТОРИЯ НА ИНИЦИАТИВАТА
Още с първото издание на кампанията „Хижа на годината“ през 2023 г., Kärcher се включиха с активна подкрепа и разработиха специална методика за бързо, лесно и ефективно почистване на планински бази.
Компанията стана и патрон на конкурсната категория „Най-чиста хижа/заслон“. Беше създадена специална търговска програма за стопани, които можеха да се възползват от експертна консултация и преференциални условия за закупуване на продукти от гамата на Kärcher.
Екипът на Kärcher организира и демонстративни основни почиствания на няколко хижи, за да покаже на практика как прилагането на методиката може да улесни ежедневната работа на хижарите.
Не е случайно, че вече три поредни години кампанията има отделна категория, посветена на чистотата в планинските обекти. Поддържането на хигиена в условията на труден достъп, висока надморска височина и интензивно посещение е предизвикателство, което не бива да остава незабелязано. Това е и ясен показател за отношението към стопанисването на обекта като цяло.
И тази година категорията „Най-чиста и спретната хижа/заслон“ е под патронажа на Kärcher – защото чистотата е уважение към планината, към другите и към себе си.

ПОВЕЧЕ ДЕТАЙЛИ
С общата ни инициатива с Kärcher – „Почисти себе си и след себе си“, част от „Хижа на годината 2025“, искаме да насочим вниманието и към нашата лична отговорност за опазването на чистотата – особено на най-красивите и уязвими места в българските планини.
Често се отправяме към планината с идеята да пречистим вътрешния си свят и да се завърнем към ежедневието отпочинали и вдъхновени.
Хижите и заслоните са специфични обекти за социален туризъм. За разлика от къщи за гости, хотели и курортни комплекси, те често се стопанисват от един или двама души, които се грижат за бази с десетки места за настаняване.
На някои места има сериозни проблеми с електрозахранването, а в други – недостиг или пълна липса на вода, което прави почистването изключително трудно. Затова е още по-важно всеки турист да не оставя своя отпечатък и да прояви грижа и разбиране към труда на хижарите.
„Почисти себе си и след себе си“ е вдъхновяваща инициатива, която показва как с малки стъпки можем да бъдем съпричастни и полезни.
С подкрепата на Kärcher създадохме информационни табла със съвети към туристите, които ще бъдат разпространявани в хижите и заслоните.
Всеки обект може да се сдобие с такова табло по време на тематичните събития от кампанията „Хижа на годината“, или като се свърже с организаторите на имейл: magazine@360mag.bg
Допълнително, търговската програма на Kärcher продължава да е активна, и всички стопани на хижи и заслони могат да се възползват от нея.Вижте повече тук: Чиста хижа с Kärcher